tisdag 28 september 2010

Den dåliga starten slutade lyckligt!

Idag var jag i skolan på min första mentors träff.. tyckte det verkade lovande ibörjan, men ack vad man kan miss ta sig på första intryck.. Min mentor som framstod vara en cool Salem al fakir kopia visade vara sig mentorn from hell! hehe Okej kanske inte riktigt såååå illa men nära inpå! Han var total flummig och stod och läste innantill på massa saker vi kunde läst själva.. Sen dessutom placerade han mig i ASMUNDTORP som praktik placering.. en tjej från Annelöv fick dagiset utanför min port, men lilla jag, jag får åka till dumma asmundtorp istället!! Sååååå arg! Sen inte nog med det, utan han släääängde verkligen över en massa uppgifter som vi ska göra både innan, under och efter praktiken, och det var inte dem små uppgifterna heller. Fattar dem inte att man redan har nog i bara skolan, ska man då få ännu mer under praktiken.. Vanligtvis går man 10-12 i skolan, under praktiken är det 8-17 så vill dem att man ska komma hem och plugga ovanpå det??? Nä du tycker officiellt inte om Lektorer.. stötte på en förra veckan på en föreläsning också och han var ju inte heller något att hänga i granen.. Vet inte riktigt är det så man själv kommer bli när man är färdig lärare? Tråkig, personlighetslös och fullständigt oförstående för andra människors åtagande? Jag tänker varje fall INTE bli en av dem! Ska införa roliga fredagar igen, kommer ni ihåg dem?? =))

Varje fall.. när jag väl kom hem sen och tog mig en välförtjänt tupplur så gick jag in på vårt intranät för att se om min handledare (som jag för övrigt tycker väldigt mycket om, historievetare, men han har varje fall behållt sig själv) hade rättat min uppsats, vilket han hade!! Malin fick VG på sin allra första uppsats på högskolan!!! Högsta betyget och jag är VÄLDIGT nöjd!! :D I morgon väntar den muntliga delen, vilket jag känn
er mig lite säkrare på nu när jag vet att jag fattat det rätt på uppsatsen.. :D Efter skolan ska jag till Helsingborg en sväng, ska sova där så jag lätt kan ta mig till bussen som ska ta mig till älskade älskade jönköping! Guuuud va jag längtar nu, ska fika med Karin och Madde när jag kommer fram.. ska bli så skoj att se er igen!! :D sen ska jag hem till söta mirre mus, sannibus och min favvo kille Isak :D
Dags att plugga på lite för morgon dagen!
Ha det så bra
Puss puss

1 kommentar:

  1. Jaaa wiiie kom bara kom!! Längtar ihjäl mig!!! Men du! Vad fan gav han dig den i Asmundtorp när du bor bredvid det andra?? Sade du inte till honom??

    SvaraRadera